generateur des ultrasons

Thread Starter

moussaoui

Joined Feb 28, 2013
29
je suis nouveau au forum et j ai besion de vous pour m'aider , en fait j'ai un projet de fin d'etudes concernant l'emission et la reception des ultrasons j ai le schema electronique du generateur des ultrasons qui se devise en 2 parties le NE555 et les 2 circuits 4011b et 4049b qui sert d'apres mon prof a modulé le signal en fait j'aimerai bien savoir comment je peux faire pour moduler le signal carré qui se génere à l aide du NE555 . vous trouverez ci joint le schema electronique de mon generateur.
 

Attachments

thatoneguy

Joined Feb 19, 2009
6,359
Contrairement à une opinion répandue, le Lorem Ipsum n'est pas simplement du texte aléatoire. Il trouve ses racines dans une oeuvre de la littérature latine classique datant de 45 av. J.-C., le rendant vieux de 2000 ans. Un professeur du Hampden-Sydney College, en Virginie, s'est intéressé à un des mots latins les plus obscurs, consectetur, extrait d'un passage du Lorem Ipsum, et en étudiant tous les usages de ce mot dans la littérature classique, découvrit la source incontestable du Lorem Ipsum.
 

Thread Starter

moussaoui

Joined Feb 28, 2013
29
im new to the forum and I have besion help me! For you, I have a project fel-end studies on the transmission and reception of ultrasound j have the diagram of the electronic ultrasonic generator Who conceived in two parts and the two NE555 circuits 4011B and 4049b Who insert to Mon prof after a signal module in the fel I would like to know How Can I pay to modulate the signal squared Who generates in using NE555. Attached is the schematic of my electronic generator.
 

Attachments

praondevou

Joined Jul 9, 2011
2,942
je suis nouveau au forum et j ai besion de vous pour m'aider , en fait j'ai un projet de fin d'etudes concernant l'emission et la reception des ultrasons j ai le schema electronique du generateur des ultrasons qui se devise en 2 parties le NE555 et les 2 circuits 4011b et 4049b qui sert d'apres mon prof a modulé le signal en fait j'aimerai bien savoir comment je peux faire pour moduler le signal carré qui se génere à l aide du NE555 . vous trouverez ci joint le schema electronique de mon generateur.
This is the same circuit as in your other Multisim thread. What is the question?

The lower oscillator is faster and supposed to be in the frequency range the emitter can handle. The 555 modulates this higher frequency signal by simply switching it on/off every few ms.
 

Thread Starter

moussaoui

Joined Feb 28, 2013
29
Good evening and thank you for the answer d like to know at NE555 is a square wave of the scheme after this is what that modulate this signal must be square or another signal. thank you
 

JDT

Joined Feb 12, 2009
657
Le signal ultrasonore est déjà modulé par la 555. Quel type de modulation voulez-vous?

The ultrasonic signal is already modulated by the 555. What sort of modulation do you want?

Thanks to Google translate!
 

Thread Starter

moussaoui

Joined Feb 28, 2013
29
thank you for the answer, in my scheme you'll find it attached with the message I will have a modulation signal of 57 Hz for the low frequency signal high frequency of 40 kHz.
I made my scheme of simulation software Multisim is I found the two signals, the red signal on the output of NE555 and orange signal on the output of my circuit I'd like to know is what my signals are good or not and how I can know the values ​​of frequency after my signals? thank you
 

Attachments

Top